Friday, August 1, 2008

akuharusbangun...

aku rasa, aku tak harus lagi pakai tema ni,

sebab aku telah bangun...

telah bangun keluar dari lubang yang aku tak pernah jatuh sebelum ni,

dalam yang sangat...

aku tersentak...

aku terhentak...

sakit yang amat...

hinggakan aku tak tau apa yang aku harus buat semasa terjatuh tempoh hari.


tetapi kini segalanya kembali normal,

segalanya kembali ceria,

tidak seperti dahulu lagi,

aku lebih mengerti soal kehidupan,

tidak perlu lagi menjadi bodoh,

tidak perlu lagi berlakun menjadi bodoh,

kerana aku tau, aku hanyalah macam ini sahaja.


BINGKAS!


tetapi bila terfikir tentang hal dahulu, aku mengerti
mengerti bahawa ralat itu normal,

langkahku masih jauh lagi,

harus terus menghayunkan kaki ini

ke destinasi yang aku ingin tujui,

dan aku bukan sendiri lagi,

bidadari tu, yang mengangkat aku dari lubang itu,

harus bersama aku melangkah lagi,

kerana kau bidadari kau harus terbang lagi

terbang dan aku ingin bersama,

kerana kau adalah semangatku.



tak p

1 comment:

xoxo said...

Bole la jd penulis lepas ni